رونمایی رسمی از بازی هانا


در ابتدای مراسم رونمایی رسمی از بازی هانا زینب سادات جهرمی مدیرعامل شرکت سروهانا با اشاره به زمان صرف شده برای توسعه اپلکیشن گفت: لازم است اعلام کنیم که برای ساخت این بازی بیش از ۴۹ هزار ساعت زمان صرف شده است. ما در سرو هانا بر پایه رابطه بین روان شناسی و تکنولوژی تلاش کردیم تا آموزه‌ های روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهیم. به اعتقاد ما پروژه هانا می‌ تواند تاثیر به‌ سزایی در اکوسیستم بازی‌ های رایانه‌ ای ایجاد کند و خدمات نوین برای روا‌ن‌ شناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینه‌ ای به صرفه و مقرون باشد.

رونمایی رسمی از بازی هانا

مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا نیز در مراسم رونمایی رسمی از بازی هانا با اشاره به آمار ویژگی‌ های هانا گفت: هانا در حال حاضر ۳۰۰۰ سؤال از کودکان می‌ پرسد و در پروژه بعدی حدودا ۲۱ روز کاری ما ۱۲۱ سؤال را به این سوالات اضافه می‌ کنیم، سوالی که توسط روان‌ شناس‌ های متخصص مطرح می‌ شوند. تمام این ۳۰۰۰ سؤال به‌ طور کامل روان‌ شناختی هستند و مبانی علمی پشت آن است. زمانی‌ که کودک بازی می‌ کند متوجه این نیست که بازی در پس‌ زمینه به‌ دنبال چیزی می‌ گردد؛‌ اما این اتفاق در آن رخ می‌ دهد و ما در پشت صحنه تمامی عملکرد کودک را مورد بحث قرار می‌ دهیم.

۱۷ نوع تایپ یا راه‌ های مواجه‌ ی کودک با بازی در هانا قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی می‌ شود که اهمیت بسیاری دارد. هانا ۱۲ هزار ۹۰۰ فایل در خودش دارد که تمام این فایل‌ ها اورجینال مجموعه است، به این معنی که تمام این فایل‌ ها در مجموعه طراحی و توسعه داده شده است.

رونمایی رسمی از بازی هانا

غنای محیط کودک در بازی هانا به جای آموزش مستقیم

مهدی زاهدی اول با اشاره به بحث آموزش صرف به کودک گفت: برای ما در هانا یک نکته خیلی مهم بود و آن این که ما در هانا «قرار نیست به کودک آموزش دهیم.» آموزش مبحثی است که بسیاری در حال انجام آن هستند و ما در هانا به‌ دنبال آن نیستیم. ما به‌ دنبال غنای محیط کودک هستیم. یعنی زمانی‌ که کودک با هانا بازی می‌ کند دایره لغاتش، رفتارهایش و مهارت‌ های شناختیش در حال غنا پیدا کردن است.

 

زاهدی، اصل تکنولوژی‌ های استفاده در هانا را نقطه‌ ی عطفی مهم بیان کرد و از جمله این فناوری‌ ها را بحث هوش مصنوعی دانست: به واسطه هوش مصنوعی فرآیندهایی را که کودک با ۳۰۰۰ سوال انجام می‌ دهد داده‌ کاوی می‌ کنیم؛ سرعت عمل کودک و این که چطور می‌ تواند صحیح یا غلط بودن را تشخیص دهد درکنار نرم‌ افزار خروجی می‌ گیریم و در اختیار روان‌ شناس‌ ها قرار می‌ دهیم. ما همچنین این گزارش‌ ها را به واسطه ایمیل‌ ها می‌ توانیم به دست خانواده‌ ها برسانیم. با هانا و دیتاهای در دسترس می‌ توانیم محاسبه نرم جامعه‌ را به‌ دست بیاوریم.

ما اطلاعات اولیه کودک را از فرایند حذف می‌ کنیم و در قالب بلاکچین غیرقابل دسترس می‌ کنیم.

رونمایی رسمی از بازی هانا

در انتها مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا با اشاره به برنامه‌ های آینده از اضافه شدن زبان‌ های بیشتر و همچنین بازارهای قابل دسترس بازی هانا در آینده سخن گفت.

در انتهای مراسم همچنین از تمبر یاد بود بازی هانا رونمایی و توسط شخصیت های برجسته حاضر در سالن همایش امضاء گردید.

بازی هانا هم‌ اکنون ازطریق کافه بازار برای دانلود در دسترس است، و به زودی نیز برای iOS منتشر خواهد شد. این اپلیکیشن در روزهای نخست به‌ صورت رایگان در دسترس کودکان با نظارت خانواده قرار می‌ گیرد و خانواده می‌ توانند در ادامه با پرداخت ۱۵ هزار تومان به تمام ویژگی‌ های اپلکیشن دسترسی داشته باشند.

رونمایی رسمی از بازی هانا

همان‌ طور که اشاره شد یکی از خصوصیات هانا ارائه گزارش به خانواده کودکان است. در نتیجه ۳۰۰۰ سؤال مطرح شده در بازی و پاسخ کودکان، خانواده آن‌ ها می‌ توانند دید بهتری را نسبت به موضوعات روان‌ شناختی و دانسته‌ های کودک خودشان به دست بیاورند. در انتهای این رویداد نیز از تمبر بازی هانا رونمایی شد.

مقوله های مورد استفاده در هانا :

  • مهارت های شناختی
  • دانش عمومی اجتماعی
  • مفاهیم پایه
  • مهارت های یادگیری تحصیلی

رونمایی رسمی از بازی هانا

کودکان در بازی هانا با چه مواردی آشنا می شوند:

  • آداب و رسوم، اطلاعات عمومی
  • شماره تلفن، آدرس ها، آداب شهروندی
  • ماه و فصل، کشورها، ورزش، شغل ها
  • خوراکی ها و میوه ها، حیوانات و رنگ ها
  • ایمنی و بهداشت، بلایای طبیعی و …

بازتاب رونمایی در رسانه ها و خبرگزاری ها

112 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید