7 رفتار نگران کننده کودکان

7 رفتار نگران کننده کودکان

رفتارهای نگران کننده کودکان کدامند؟

داشتن فرزند یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌ های زندگی است. فرزندان سرشار از آموختنی هایی هستند که در محیط زندگی خود می بینند. درست است پدر یا مادر بودن بسیار جذاب است! اما، آن دسته از ما که صاحب فرزند هستیم می دانیم که در واقع این کار همیشه آسان نیست. زمان زیادی طول می کشد و تلاش زیادی لازم است که بچه ها رشد کنند و به خوبی تربیت شوند و به درستی تحصیل کنند و به خوبی زندگی کنند.

فرزندان رشد می‌ کنند، شخصیت و دیدگاهشان بر اساس تجربیاتی که در زندگی خود کسب کرده‌ اند، شکل می‌ گیرد و بر این اساس رفتار‌های خاصی از آن‌ ها بروز می‌ کند که برخی از آن‌ ها مثبت هستند، اما برخی دیگر، ممکن است برای شما نگران‌ کننده باشد و نادیده‌ گرفتنشان باعث تثبیت آن رفتار در کودک شود. در این مطلب به 7 رفتار نگران کننده کودکان اشاره کرده‌ ایم که شما نباید حتی یک مورد را هم کوچک و بی‌ ارزش تلقی کنید .در غیر این صورت باعث عواقبی برای کودک و ارتباط میان شما و کودک خواهد بود.7 رفتار نگران کننده کودکان

7 رفتار نگران کننده کودکان عبارتند از:

1.رفتار بی‌ ادبانه

در هنگام آموزش رفتارهای مناسب به کودکتان فشار مضاعف وارد نکنید، در عوض به کودکتان اهمیت توجه کردن به دیگران را آموزش دهید. به علاوه رفتار مناسب از سوی اعضای بزرگ خانواده، برای کودک بسیار الگو بخش و مهم است. کودکان به سادگی چیزهایی که می بینند را تکرار می‌ کنند.

2.لوس بازی و ناله کردن

زمانی که فرزند شما از روش آزار دهنده‌ ای بخواهد نظر شما را جلب کند حالتی خنثی داشته باشید تا به کودکتان یاد آوری کنید که باید با صدای عادی و نرمال صحبت کند. اگر این رفتارها ادامه دار بود شما باید مشکلاتی که در روابط شما و کودک وجود دارد را شناسایی کنید. موقعیت را با کودکتان تحلیل کنید تا از تکرار این رفتارها در آینده جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره آنلاین فرزند پروری کلیک کنید.

3.درغگویی

با صدایی آرام به کودک خود در مورد اهمیت صداقت و اعتماد در روابط توضیح بدهید. پیامد مناسبی برای این که دروغگویی به هیچ عنوان قابل قبول نیست برای کودک در نظر بگیرید. اگر دروغگویی تبدیل به عادت شود می‌ تواند علامت مشکلات جدی‌ تری در آینده باشد. در این مورد خاص حتما از متخصص کمک بگیرید.

4. نگرش غیر محترمانه (بی‌ ادبانه)

هیچ وقت کودکتان را به خاطر رفتار غیرمحترمانه تنبیه نکنید، اول متوجه شوید علت حضور این رفتارها از کجاست و بعد به کودک آموزش دهید که هیجانات و خواسته‌ های خودش را به شکل درست بیان کند. اگر لجبازی کودک شما ادامه‌ دار بود مدتی از فعالیت مورد علاقه‌ ا‌ش محروم کنید.

7 رفتار نگران کننده کودکان5.برداشتن وسیله دیگران

اگر برای اولین بار کودکتان وسیله‌ ی دیگران را برداشته است، آرامش خود را حفظ کنید. حفظ یک نگرش درست بسیار با اهمیت است. شما باید انگیزه این رفتار کودک را بفهمید و توضیح بدید که این عمل به هر شکلی اشتباه است و بعد از کودک بخواهید وسیله را پس بفرستد یا مبلغ آن را پرداخت کند و از صاحب وسیله عذر خواهی کند. اگر به کار ادامه داد به دنبال خدمات روانشناسی حرفه‌ ای در زمینه کودک باشید در غیر این صورت این مدل رفتارها ممکن است در طول زمان به عادت‌ های پایدار تبدیل شوند.

6.رقابت با خواهر و برادر

اول نیاز است که ریشه مشکل را پیدا کنید و از دعوای فرزندان با هم جلوگیری کنید. به کودکانتان کمک کنید که احساس کنند یک تیم هستند و به آن ها آموزش بدهید که مشکلات را منصفانه حل‌ و فصل کنند. نباید آن ها را سرزنش کنید بلکه باید در مورد اهمیت احترام گذاشتن به احساسات خواهر یا برادرشان توضیح بدهید. همچنین سعی کنید با هرکدام از فرزندانتان به تناسب وقت بگذارید تا به تناسب هردوی آن ها را خوشحال و راضی نگه دارید.7 رفتار نگران کننده کودکان

7.نادیده گرفتن اعمال ناپسند دیگران

کودک عمل زشت و ناپسند دیگری را نادیده می‌ گیرد. اگر کودک شما در هر موقعیت بدی با دیگران سکوت می‌ کند وظیفه شماست به او شرح دهید. همچنین شما باید به کودکتان گوش بدهید و از قضاوتش خودداری کنید. شما باید به کودک کمک کنید تا موقعیت را درک کند و بعد با کمک و مشارکت یکدیگر به یک راه‌ حل درست برسید.

پس نباید هفت رفتارکودکان را نادیده بگیریم، زیرا نادیده‌ گرفتن‌ این هفت رفتار باعث تثبیت آن رفتار در کودک شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید