7 راه‌کاراصلی که کودکان در اینترنت می‌توانند در امان باشند


امنیت سایبری: 7 راه‌کار برای داشتن محیطی امن در اینترنت

اکتبر، ماه ملی آگاهی از امنیت سایبری است. با شروع دوباره مدارس ، دانش آموزان در مدارس ممکن است دوستی های حضوری را برقرار کرده و روابط جدیدی برقرار کنند ، رسانه های اجتماعی عامل اصلی بسیاری از این دوستی ها هستند. اما بچه ها می توانند در معرض خطرات منحصر به فرد در فضای مجازی قرار بگیرند. به کودکان کمک کنید به خاطر داشته باشند که امنیت سایبری همیشه باید در اولویت باشد و این نکات را برای ارتقا امنیت اینترنت کودکان  بررسی کنید و مشکلات را با او مطرح کنید.

ما در این مقاله سعی براین داریم که 7 راه‌کار برای داشتن محیطی امن در اینترنت که شما باید بدانید را ارائه دهیم.

 

ازهویت فرزند خود محافظت کنید

1- ازهویت فرزند خود محافظت کنید:

به فرزندان خود یادآوری کنید که هرگز اطلاعات شخصی مانند نام ، آدرس خانه یا شماره تلفن را به کسی که از طریق ایمیل ، توییتر ، فیس بوک یا اتاق گفتگوی آنلاین یا صفحه اعلانات نمی شناسند ، ندهند. با فرزندان خود در مورد خطرات آنلاین تعامل با غریبه ها از طریق رایانه و ارسال یادداشت ها و تصاویر به فضای مجازی صحبت کنید. بازی های آنلاین ممکن است به بچه ها کمک کند تا بفهمند چگونه از اطلاعات شخصی خود و تبعات هویت سرقت شده محافظت کنند.

 

 

افزایش آگاهی

2- افزایش آگاهی:

با استفاده از تکنیک هایی مانند بازی ها و فیلم های آنلاین که اصطلاحات رایانه را تعریف می کند (به عنوان مثال آزار و اذیت اینترنتی ، آداب معاشرت ، محافظت در برابر ویروس) برای ایجاد درک اساسی ، اطمینان حاصل کنید که کودکان کوچکتر اصول ایمن ماندن در اینترنت را می دانند.

 

از رایانه خود محافظت کنید

3- از رایانه خود محافظت کنید:

به روزرسانی منظم نرم افزار امنیتی می تواند از خانواده شما در برابر کلاهبرداران ، هکرها و سایر تهدیدات آنلاین محافظت کند که می تواند سیستم رایانه ای شما را به خطر بیندازد و در نتیجه امنیت مالی خانواده و سایر اطلاعات خصوصی شما را به خطر بیندازد. استفاده از امنیت نرم افزاری که به طور خودکار به روزرسانی می شود ، فناوری شما را به روز نگه می دارد و احتمال انتخاب برنامه های بد یا بدافزار را کاهش می دهد.

رمزهای عبور منحصر به فرد ایجاد کنید

4-رمزهای عبور منحصر به فرد ایجاد کنید:

برای ایمنی آنلاین ، به فرزندان خود بگویید که از رمزهای عبور مختلف برای هر حساب آنلاین که دارند استفاده کنند تا از دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی آنها جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که هر حساب را کنترل می کنید و مطمئن شوید که فرزندان شما می دانند که گذرواژه های قوی باید شامل عناصری مانند نمادها ، اعداد ، حروف بزرگ و کوچک و هیچ نام یا کلمه ای نباشند که دیگران به راحتی حدس بزنند.

 

 

فعالیت آنلاین را کنترل کنید

5- فعالیت آنلاین را کنترل کنید:

نظارت بر فعالیت آنلاین بچه ها می تواند به ایمن نگه داشتن آنها کمک کند. کنترل های مختلف والدین را کاوش کنید و در نظر بگیرید که چه گزینه هایی برای شما و خانواده شما بهتر است.

 

 

از مزاحمت های اینترنتی جلوگیری کنید

 

6-از مزاحمت های اینترنتی جلوگیری کنید:

آزار و اذیت اینترنتی – قلدری با استفاده از فناوری الکترونیکی – می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد. به فرزندان خود بیاموزید که از طریق آنچه در شبکه در مورد افراد دیگر ارسال می کنند و عواقبی که این پست ها در صورت نامهربان بودن یابدجنس بودن می توانند داشته باشند  فکر کنند.

تعاملات آنلاین مناسب را ارتقا دهید

7- تعاملات آنلاین مناسب را ارتقا دهید:

از برخی بازی های آنلاین استفاده کنید تا به کودکان نشان دهد چگونه می توانند در مورد ارتباطات آنلاین تصمیمات مسئولانه اتخاذ کرده و در مورد موضوعات اصلی شهروندی دیجیتال اطلاعات کسب کنند. فعالیت های آنلاین می تواند شامل بررسی روش های ارتباطی در اتاق های گفتگو و ایمیل ها باشد.

 

اینها 7 راه‌کار برای داشتن محیطی امن در اینترنت برای کمک به کودکان شماست که در عصر دیجیتال رشد می کنند ، ایمن و سالم بمانند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید