رویداد رونمایی رسمی از بازی هانا 1398


افتتاحیه مراسم

در ابتدای این مراسم زینب سادات جهرمی مدیرعامل شرکت سروهانا با اشاره به زمان صرف شده برای توسعه اپلکیشن گفت:لازم است اعلام کنیم که برای ساخت این بازی بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت زمان صرف شده است. ما در سرو هانا بر پایه رابطه بین روان‌شناسی و تکنولوژی تلاش کردیم تا آموزه‌های روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهیم. به اعتقاد ما پروژه هانا می‌تواند تاثیر به‌سزایی در اکوسیستم بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کند و خدمات نوین برای روا‌ن‌شناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینه‌ای به صرفه و مقرون باشد

 

مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا نیز در این مراسم با اشاره به آمار ویژگی‌های هانا گفت:هانا در حال حاضر ۳۰۰۰ سؤال از کودکان می‌پرسد و در پروژه بعدی حدودا ۲۱ روز کاری ما ۱۲۱ سؤال را به این سوالات اضافه می‌کنیم، سوالی که توسط روان‌شناس‌های متخصص مطرح می‌شوند. تمام این ۳۰۰۰ سؤال به‌طور کامل روان‌شناختی هستند و مبانی علمی پشت آن است. زمانی‌ که کودک بازی می‌کند متوجه این نیست که بازی در پس‌زمینه به‌دنبال چیزی می‌گردد؛‌ اما این اتفاق در آن رخ می‌دهد و ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بحث قرار می‌دهیم.

۱۷ نوع تایپ یا راه‌های مواجه‌ی کودک با بازی در هانا قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی می‌شود که اهمیت بسیاری دارد. هانا ۱۲ هزار ۹۰۰ فایل در خودش دارد که تمام این فایل‌ها اورجینال مجموعه است، به این معنی که تمام این فایل‌ها در مجموعه طراحی و توسعه داده شده است

 

غنای محیط کودک در بازی هانا به جای آموزش مستقیم

مهدی زاهدی اول با اشاره به بحث آموزش صرف به کودک گفت:برای ما در هانا یک نکته خیلی مهم بود و آن اینکه ما در هانا «قرار نیست به کودک آموزش دهیم». آموزش مبحثی است که بسیاری در حال انجام آن هستند و ما در هانا به‌ دنبال آن نیستیم. ما به‌ دنبال غنای محیط کودک هستیم. یعنی زمانی‌ که کودک با هانا بازی می‌کند دایره لغاتش، رفتارهایش و مهارت‌های شناختیش در حال غنا پیدا کردن است

 

زاهدی اصل تکنولوژی‌های استفاده در هانا را نقطه‌ی عطفی مهم بیان کرد و از جمله این فناوری‌ها را بحث هوش مصنوعی دانست:به واسطه هوش مصنوعی فرآیندهایی را که کودک با ۳۰۰۰ سؤال انجام می‌دهد داده‌کاوی می‌کنیم؛ سرعت عمل کودک و اینکه چطور می‌تواند صحیح یا غلط بودن را تشخیص دهد درکنار نرم‌افزار خروجی می‌گیریم و در اختیار روان‌ شناس‌ها قرار می‌دهیم. ما همچنین این گزارش‌ها را به واسطه ایمیل‌ها می‌توانیم به دست خانواده‌ها برسانیم. با هانا و دیتاهای در دسترس می‌توانیم محاسبه نرم جامعه‌ را به‌ دست بیاوریم.

ما اطلاعات اولیه کودک را از فرایند حذف می‌کنیم و در قالب بلاکچین غیرقابل دسترس می‌کنیم

 

در انتها مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا با اشاره به برنامه‌های آینده از اضافه شدن زبان‌های بیشتر و همچنین بازارهای قابل دسترس بازی هانا در آینده سخن گفت که بازار بزرگی را پیش روی بازی هانا قرار می‌دهد.

در انتهای مراسم همچنین از تمبر یادبود بازی هانا رونمایی و توسط شخصیت های برجسته حاضر در سالن همایش امضاء گردید.

بازی هانا هم‌اکنون ازطریق کافه بازار برای دانلود در دسترس است، وبزودی نیز برای iOS منتشر خواهد شد. این اپلیکیشن در روزهای نخست به‌صورت رایگان در دسترس کودکان با نظارت خانواده قرار می‌گیرد و خانواده می‌توانند در ادامه با پرداخت ۱۵ هزارتومان به تمام ویژگی‌های اپلکیشن دسترسی داشته باشند.

 

همان‌طور که اشاره شد یکی از خصوصیات هانا ارائه گزارش به خانواده کودکان است. در نتیجه ۳۰۰۰ سؤال مطرح شده در بازی و پاسخ کودکان، خانواده آن‌ها می‌توانند دید بهتری را نسبت به موضوعات روان‌شناختی و دانسته‌های کودک خودشان به دست بیاورند. در انتهای این رویداد نیز از تمبر بازی هانا رونمایی شد

مقوله های مورد استفاده در هانا :

  • مهارت های شناختی
  • دانش عمومی اجتماعی
  • مفاهیم پایه
  • مهارت های یادگیری تحصیلی

آشنایی کودکان در بازی هانا با :

  • آداب و رسوم، اطلاعات عمومی
  • شماره تلفن، آدرس ها، آداب شهروندی
  • ماه و فصل، کشورها، ورزش، شغلها
  • خوراکی ها و میوه ها، حیوانات و رنگها
  • ایمنی و بهداشت، بلایای طبیعی و …

 

بازتاب رونمایی در رسانه ها و خبرگزاری ها

رویدادها

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.