جشنواره بازی های جدی سال 1398


آخرین عنوان کسب شده بازی هانا :

فینالیست‌ بخش جشنواره بازی های جدی سال 1398

انتخاب شده در جمع 9 بازی برتر راه یافته به دوره پایانی مسابقه از مجموع 72 بازی شرکت کننده در این دوره از مسابقات:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از مجموع ۷۲ بازی ارسال شده به این جشنواره ۹ بازی جدی شامل «توان‌دست»، «تیزران»، «دستکش توان‌افزا»، «ریشتر»، «سارای»، «شاه گیگیلی»، «هانا»، «FirstAID» و «KeepStep» به مرحله نهایی راه یافتند که بازی «تیزران» به عنوان برتر دست یافت.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با برگزاری جایزه بازی‌های جدی تلاش کرده است تا از تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های هدفمند برای آموزش، درمان، تبلیغات و … حمایت کند.

 

بررسی رقبای هانا در این دوره :

بازی توان‌دست:

این بازی با هدف توان‌بخشی به بیماران و سالمندان، تمرینات دست را به کمک فناوری لیپ موشن شناسایی کرده و به کمک بازی، فرآیند تمرینات را جذاب می‌کند.

بازی تیزران:

این بازی به عنوان یک بازی-ورزش (Exergame)، تلاش می‌کند تا با تلفیق ورزش دوچرخه‌سواری با عناصر بازی، در راستای تندرسی و توان‌بخشی، جذابیت این ورزش را افزایش دهد. از ویژگی‌های بازی تیزران می‌توان به امکان بازی آنلاین چند نفره آن اشاره نمود.

بازی دستکش توان‌افزا:

داستان بازی درباره دونده‌ای است که باید برای عبور از موانع، از روی آن­ها بپرد و امتیاز کسب کند. با هدف توان‌بخشی به بیماران دچار عارضه سکته یا آسیب نخاعی، این بازی به کمک یک دستکش دارای سنسور، با حرکات دست فرد، عمل پرش را انجام می‌دهد.

بازی ریشتر:

بازی ریشتر، یک بازی ساده موبایلی است که با استفاده از تکنیک ایزومتریک، تلاش می‌کند مدیریت بحران و قرار گرفتن در مکان‌های مناسب را هنگام زلزله، آموزش دهد.

بازی سارای:

یک بازی هدفمند در حوزه آموزش سلفژ (مهارت نت‌خوانی و وزن‌خوانی) است. آموزش سلفژ در این بازی در بستر روایی بازی اتفاق می‌افتد. برای عبور دادن سارای، قهرمان بازی، از مراحل مختلف، بازیکن باید تقلید درستی از آواهایی که به گوشش می‌رسد انجام دهد و با این کار، عملا در مسیر بازی، تمرین سلفژ کند.

بازی شاه گیگیلی:

یک بازی با هدف آموزش نظری برای کودکان که در محیط بازی، مفاهیم مختلف آموزشی را منتقل می‌کند.

بازی FirstAID:

یک بازی با هدف آموزش مهارتی که در آن بازیکن می‌آموزد در شرایط مواجهه با بروز سانحه (مثلا در شرایط تصادف جاده‌ای) برای دیگران، کمک‌های اولیه را به مصدومین برساند.

بازی KeepStep:

این بازی شامل مجموعه‌ای بازی دو بعدی است که برای توان‌بخشی حرکت پا و تعادل در بیماران اِم‌اِس طراحی شده است. پلتفرم بازی واقعیت افزوده بوده و با استفاده از روش پروجکشن مپینگ، بازی روی زمین نشان داده می‌شود.  از یک دستگاه مایکروسافت ایکس‌باکس کینکت نیز به عنوان سنسور برای تشخیص حرکات پا استفاده شده است.

فینالیست‌های SGF2019، در ششم دی‌ماه برای داوری نهایی به ارائه دستاورد‌های خود و دفاع از بازی تولید شده  پرداختند که در نهایت، بازی “تیزران“با بیشترین امتیاز برنده عنوان «بازی جدی سال ۱۳۹۸» و جایزه ۲۰ میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شد.

 

لینک خبرها :

https://www.iribnews.ir/​

https://www.yjc.ir/

https://www.ircg.ir/

 

رویدادها

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.